Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do szkół podstawowych

Oferta jednostki

Szkoła Podstawowa Nr 10

ul. Osiedle XXX Lecia 63, 44-286 Wodzisław Śląski

tel. 32 456 54 50

fax. 32 4565450

e-mail: sp10@wodzislaw-slaski.pl

WWW: http://www.sp10wodzislaw.pl

imię i nazwisko dyrektora: Grzegorz Korzeń

Lista oddziałów

Nazwa oddziału Szczegóły Dodaj
klasa pierwsza AngielskiAngielski NiemieckiNiemiecki Dodaj do koszyka preferencji

Dodatkowe informacje

Jednostka publiczna/niepubliczna:
Publiczna
Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
Częściowo przystosowany
Możliwość wyżywienia:
Katering
Basen:
Nie
Prowadzi świetlicę:
Tak
Godziny pracy świetlicy:
06:45 - 16:00
Pracuje na zmiany:
Jedna zmiana
Monitoring:
Tak
Psycholog:
Tak

Opis jednostki

• LOKALIZACJA, ORGANIZACJA.
 Jako szkoła położona w centrum dużych osiedli mieszkaniowych odległość, jaką dzieci muszą do niej pokonać, nie jest kłopotliwa, a przede wszystkim bezpieczna, gdyż praktycznie nie wymaga przecinania ruchliwych dróg. To istotna kwestia szczególnie w czasach, gdy rodzice długo pracują, a podroż na drugi koniec miasta może być niebezpieczna i uciążliwa. Zaletą szkoły znajdującej się blisko domu jest też fakt, ze Państwa dziecko poza szkoła może mieć swobodny kontakt ze swoimi kolegami z klasy i szkoły oraz bez kłopotu może uczestniczyć w zajęciach dodatkowych czy imprezach organizowanych po lekcjach w szkole. Nasze położenie jest dogodne również dla uczniów, którzy z rożnych powodów muszą dojeżdżać do szkoły komunikacją miejską. Bezpośrednio przy szkole zlokalizowane są przystanki autobusowe, z których odjeżdżają autobusy praktycznie wszystkich linii miejskich. Atutem naszej szkoły jest z cała pewnością jednozmianowy system pracy. Tak organizujemy lekcje, aby uczniowie, zwłaszcza klas najmłodszych, kończyli zajęcia w dogodnych porach. Aby zapewnić komfort i poczucie bezpieczeństwa naszym najmłodszym uczniom zajęcia lekcyjne klas I-III prowadzimy w stałych salach na wydzielonym piętrze szkoły, co sprawia, że najmłodsi czuja się bezpiecznie. Dla uczniów, którzy ze względu na obowiązki zawodowe rodziców muszą być w szkole od rana lub nie mogą być odebrani ze szkoły zaraz po lekcjach, udostępniamy świetlicę szkolną i czytelnię w bibliotece z dostosowanymi do potrzeb rodziców godzinami otwarcia i zamknięcia. W szkole funkcjonują również stołówka szkolna prowadzona przez FHU „ORION” oraz sklepik uczniowski zabezpieczające potrzeby dożywiania dzieci. Atutem „Dziesiątki” jest również˙ bezpośrednie sąsiedztwo Rodzinnego Parku Rozrywki, dzięki czemu nasi uczniowie, pod opieką nauczycieli, mogą i chętnie korzystają z jego urządzeń. Od wielu już lat współpracujemy ze Szkołą Języków Obcych Perfectum, Szkołą tańca Majery oraz szkółką piłkarską ESTATES - zajęcia tych podmiotów są prowadzone dla dzieci młodszych w pomieszczeniach szkoły i bardzo często są tak organizowane, że dzieci chętne mogą w nich uczestniczyć bezpośrednio po swoich lekcjach.

• BAZA SZKOŁY.
 Dziesiątka posiada dobrze wyposażona i stale modernizowana bazę dydaktyczna Oprócz klasycznych sal lekcyjnych możemy pochwalić się nowoczesnymi pracowniami. Nasza „EKO-STACJA” to przykład jednej z najlepiej wyposażonych i najładniejszych pracowni biologicznych w mieście. Pracownia chemiczna, jako jedna z dwóch w mieście, wyposażona jest w nowoczesny system wirtualny EMPIRIUSZ, który daje możliwość przeprowadzania wirtualnych doświadczeń z wykorzystaniem gogli VR z chemii, a w przyszłości również z fizyki. Oprócz stacjonarnej, 15-stanowiskowej pracowni informatycznej jako jedyna szkoła podstawowa w mieście, wyposażeni jesteśmy w mobilną pracownię internetową złożona z 16 nowoczesnych laptopów podłączonych do internetu. Pracownia ta, z racji swojej mobilności jest wykorzystywana do zajęć nie tylko informatyki i może być swobodnie przemieszczana pomiędzy salami lekcyjnymi. Świadomi potrzeb wykorzystywania do nauki, nowoczesnych narzędzi cyfrowych stale doposażamy sale lekcyjne w tablice, monitory interaktywne i najnowocześniejsze monitory typu „FLIP”. Obecnie w 15 salach zamontowane mamy tego typu urządzenia, a planujemy zakup kolejnych. Jako pierwsza szkoła w mieście wyposażyliśmy nasze korytarze w system „Wirtualnej Gazetki Szkolnej” składający się z monitorów ekranowych zamontowanych na piętrach szkoły, pełniących funkcję interaktywnych tablic na których prezentowane są ogłoszenia oraz komunikaty z życia szkoły. Modernizacji stale podlega nasza baza sportowa. Poza wyremontowanym i rozbudowanym wielofunkcyjnym boiskiem zewnętrznym z bezpieczną nawierzchnią dysponujemy kompletnie odnowioną salą gimnastyczną, oraz małą salą gimnastyczną przeznaczoną do zająć gimnastyki dla najmłodszych. W tym roku zmodernizowaliśmy też świetlicę i stołówkę szkolną. Do dyspozycji uczniów oddaliśmy w ubiegłym roku szkolnym odnowioną bibliotekę szkolną z czytelnią z bogatym i stale uzupełnianym księgozbiorem. Przy szkole znajduje się dobrze wyposażony i bezpieczny plac zabaw dla dzieci, chętnie odwiedzany przez uczniów klas I-III. Korzystając z programu „Laboratoria przyszłości” przygotowujemy pracownię artystyczno-techniczną „Art-punkt” z małym studiem fotograficznym i studiem nagrań. Ambicją naszą jest aby„Art-punkt” ruszył jeszcze w tym roku szkolnym.

• KADRA PEDAGOGICZNA.
W szkole pracuje zaangażowana, dobrze wykształcona i doświadczona kadra nauczycieli i pedagogów. Potwierdzeniem wysokich kwalifikacji nauczycieli oraz wysokiego poziomu pracy z uczniami są osiągane rokrocznie dobre i bardzo dobre wyniki egzaminu ósmoklasisty. W roku szkolnym 2020/2021 nasi uczniowie osiągnęli najlepszy w mieście i powiecie oraz jeden z najwyższych w województwie średni wynik egzaminu z języka angielskiego. Wynik egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego był również bardzo wysoki i plasował nas na III miejscu wśród wszystkich szkół podstawowych w mieście. Aby poszerzać kompetencje językowe planujemy od przyszłego roku szkolnego uruchomić w klasach IV-VI zajęcia z języka niemieckiego dla chętnych uczniów, które kontynuowane będą, już jako zajęcia obowiązkowe, w klasach VII-VIII. Dzięki programom autorskim i innowacjom przygotowanym i realizowanym przez naszych nauczycieli uczniowie SP10 mogą korzystać z dodatkowych, wpisanych w plan lekcji - zajęć z programowania, kreatywności oraz edukacji regionalnej. Od ubiegłego roku szkolnego, realizujemy innowację pedagogiczną „Edukacja przez sztukę” opartą na programie zajęć artystycznych wpisanych do planu lekcji, i prowadzonych przez nauczycieli specjalistów na dodatkowych zajęciach plastyki i muzyki w klasach I-III. Celem takiego działania jest wdrażanie dzieci do świadomego i aktywnego wyrażania się w formach artystycznych (śpiew, rysunek, malarstwo, teatr). Do uczniów klas II skierowana jest również oferta obowiązkowych zajęć nauki gry w szachy w wymiarze 1 godziny tygodniowo prowadzonych przez wykwalifikowanego trenera klubu szachowego „Baszta”. W nowym roku szkolnym, dzięki inicjatywie Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego, przystąpimy do programu nauki pływania uczniów klas II. Nauczyciele „Dziesiątki”, dzięki swoim wysokim kompetencjom, z sukcesami pracują z uczniami zdolnymi, co z kolei przekłada się na rokrocznie zdobywane tytuły finalistów i laureatów Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych i artystycznych. W tym roku szkolnym, dzięki pracy naszych nauczycieli i zaangażowaniu uczniów, możemy pochwalić się trójką uczniów zakwalifikowanych do etapu wojewódzkiego konkursów przedmiotowych z geografii i biologii, oraz uczniami, którzy zdobyli nagrody i wyróżnienia na poziomie województwa w konkursach artystycznych. Elementem, który nas wyróżnia jest również działalność proekologiczna szkoły. Nagradzane, ogólnopolskie akcje uczniów realizowane pod kierunkiem naszych nauczycieli takie jak „Nie truj sąsiada”, „Eko-Styl”, „Święto drzewa”oraz przyznany w ubiegłym roku tytuł EKO-Szkoły są najlepszym przykładem jak waz˙ne jest dla nas budowanie s´wiadomości proekologicznej naszych uczniów. Wychodząc naprzeciw uczniom, nasi nauczyciele organizują tez˙ pozalekcyjne zajęcia wyrównawcze z przedmiotów obowiązkowych, a w klasach 8 przeznaczamy dodatkową godzinę z puli godzin dyrektorskich na zajęcia dodatkowe z matematyki i języka angielskiego przygotowujące uczniów do egzaminu ósmoklasisty.
• NIE TYLKO LEKCJE.

Szkoła, którą zarządzam, oprócz działań dydaktycznych realizuje tez obowiązek opiekun´czy. W tym celu na terenie szkoły organizowanych jest szereg działań dodatkowych, pozalekcyjnych. Funkcjonująca codziennie świetlica szkolna ze stołówką to tylko jeden z elementów. Nasza? ambicja? jest wspieranie aktywności artystycznej naszych uczniów. Dzięki pracy, zaangażowaniu i posiadanym kwalifikacjom nauczycielek muzyki, plastyki i edukacji wczesnoszkolnej nasi uczniowie mogą realizować z sukcesami swoje pasje w kole teatralnym, wokalnym, i tanecznym. Efektem tej pracy są między innymi przygotowywane i prezentowane nie tylko w szkole ale również na szkolnym kanale YouTube spektakle teatralne i kukiełkowe zespołu Niebieskie Migdały, tradycyjny już Koncert Kolędowy zespołu „Trele Morele”, czy występy grupy tanecznej. Dobrze wykładany język angielski jest naszym atutem i przydaje się również w aktywności pozalekcyjnej naszych uczniów. Od kilku lat uczestniczymy w programie „Face to Face” dzięki czemu nasi uczniowie mają możliwość´ wykorzystania znajomości języka angielskiego w kontaktach online z uczniami szkoły z Kenii. Uzdolnieni plastycznie uczniowie mogą swoje pasje z sukcesami realizować w kole artystycznym co przekłada się na liczne wyróżnienia i nagrody jakie „zbierają” w konkursach i przeglądach artystycznych na poziomie miasta, powiatu i województwa. Oferta zaje?c´ pozalekcyjnych jest ciekawa również dla „sportowców”. Oprócz obowiązkowych zaje?c´ wf i zajęć treningowych w klasach sportowych od wielu już lat w „Dziesiątce” prowadzone są zajęcia Szkolnego Koła Sportowego z siatkówki, a od tego roku zajęcia ogólnorozwojowe w ramach ogólnopolskiego programu WF z AWF. Aktywność uczniów pobudzamy również w trakcie organizowanych często klasowych i szkolnych wycieczek tematycznych i rekreacyjnych oraz w trakcie organizowanych w miejscowościach nadmorskich „Zielonych szkół” W codziennej pracy z dziećmi staramy się uczulać naszych uczniów na zachowania pomocowe stąd w tym roku szkolnym usankcjonowaliśmy wcześniej podejmowane działania i stworzyliśmy Szkolne Koło Wolontariatu, wprowadziliśmy program „Życzliwa Dziesiątka” czy uczestniczyliśmy jako szkoła partnerska w miejskim programie „Bądź człowiek nie cZŁOwiek”. Świadomi problemów jakie przyniósł okres pandemii bardzo mocno rozszerzyliśmy wsparcie uczniów i rodziców w sytuacjach trudnych i kryzysowych. Działania Pedagoga szkolnego i Psychologa wzmacniają, dzięki systematycznej i ścisłej współpracy, wysoko wykwalifikowani pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, oraz pracownicy Ośrodka Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży prowadząc grupowe zajęcia nakierowane głównie na budowanie i wzmacnianie pozytywnych relacji uczniowskich oraz indywidualne zajęcia w przypadkach wystąpienia sytuacji kryzysowych u pojedynczych uczniów.

• WIZJA ROZWOJU
Zdając sobie sprawę, ze oferta szkoły powinna być dynamiczna i dostosowująca się do potrzeb i zainteresowań uczniów, już teraz podjęliśmy starania aby od przyszłego roku szkolnego rozszerzyć naszą ofertę oraz możliwość rozwijania pasji i zainteresowań´ uczniów. Począwszy od nowego roku szkolnego planujemy w klasach I-III stopniowo wprowadzić nauczanie zgodnie z założeniami Planu Daltońskiego czyli stymulowania rozwoju odpowiedzialności, samodzielności i współpracy dzieci. W nowym roku szkolnym uruchomimy też sporo zajęć dodatkowych z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wśród których będą z całą pewnością zajęcia logopedyczne (przede wszystkim w klasach I-III) oraz zajęcia socjoterapeutyczne i korekcyjno-kompensacyjne. W dalszym ciągu kontynuować chcemy program "Edukacja przez sztukę" czyli kształcenia opartego o rozszerzony program zajęć artystycznych (plastyka, elementy techniki, muzyka, teatr) wpisanych do planu lekcji, i prowadzonych przez nauczycieli specjalistów w klasach I-III w formie warsztatowej. Program ten planujemy rozszerzyć o zajęcia taneczne.

Zdjęcia jednostki

Zdjęcie szkoły 1 Zdjęcie szkoły 2 Zdjęcie szkoły 3