Zasady naboru
ZASADY REKRUTACJI
Niebawem Wasze dziecko
rozpocznie naukę w szkole podstawowej. Wybór szkoły zawsze jest trudną,
odpowiedzialną i ważną decyzją. Warto zatem dokładnie zapoznać się
z ofertą wszystkich szkół podstawowych w Tarnobrzegu, odwiedzić
wspólnie z dzieckiem szkołę obwodową (rejonową), porozmawiać
z rodzicami innych dzieci, poznać opinie o najbliżej położonych
szkołach, zobaczyć, jakie są tam warunki do rozwoju zainteresowań Waszych
dzieci oraz jaka panuje atmosfera.
W bieżącym
roku szkolnym nabór do tarnobrzeskich szkół podstawowych będzie wspomagany
systemem elektronicznym. Elektroniczna rekrutacja
zapewnia spokojny, obiektywny i całkowicie bezpieczny nabór na wszystkich
etapach. System ten pozwala na uniknięcie sytuacji, że rodzice zapisują dzieci
do kilku szkół podstawowych w różnych rejonach miasta.
Proszę pamiętać, że –
zgodnie z art. 18 ustawy o systemie oświaty – rodzice dzieci
podlegających obowiązkowi szkolnemu są zobowiązani do dopełnienia czynności
związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły podstawowej, a dyrektor szkoły
obwodowej musi je przyjąć oraz kontrolować realizację obowiązku szkolnego.
PRZEBIEG
REKRUTACJI
Rekrutacja składa się
z kilku etapów;
Krok 1.
– wybór szkoły
Jeśli szkoła
obwodowa spełnia oczekiwania zarówno przyszłego ucznia, jak i jego
rodziców, zapis będzie formalnością. Natomiast
jeżeli decydują się Państwo na zapisanie dziecka do szkoły innej niż obwodowa
będą mieli Państwo możliwość złożenia wniosku do dwóch wybranych szkół
podstawowych ustalając preferowaną ich kolejność.
Krok 2.
– wypełnienie Wniosku o przyjęcie… (uwagi praktyczne)
Po wybraniu
preferowanych szkół należy przystąpić do wypełnienia wniosku o przyjęcie.
Zapisy przez
Internet (rekomendowane)
Jeśli zdecydujecie się
Państwo na wykorzystanie Internetu w procesie rekrutacji, możecie wypełnić
formularz samodzielnie na dowolnym komputerze (z drukarką) połączonym
z Internetem. W razie potrzeby pomocy w wypełnieniu podania
udzielą pracownicy szkoły (istnieje również możliwość wydruku wypełnionego
samodzielnie Wniosku w szkole).
Wypełnianie podania
w Internecie jest wygodniejsze i ogranicza możliwość pomyłki (np.
w nazwie szkoły, adresie, numerze PESEL dziecka). W razie pomyłki
można ją poprawić, nawet kilkakrotnie. Ostateczną wersję podania należy
wydrukować i – po podpisaniu – zanieść do placówki pierwszej
preferencji lub przesłać skan/zdjęcie na adres email szkoły.
Uwaga!
Proszę pamiętać, by po
wygenerowaniu, wydrukowaniu i podpisaniu ostatecznej wersji dokumentu nie
wprowadzać w Internecie żadnych zmian – dokument, który zostanie
zaniesiony lub wysłany emailem, musi być zgodny z wersją elektroniczną.
Zapisy
bez Internetu
Jeśli nie zdecydujecie
się Państwo na wykorzystanie Internetu w procesie rekrutacji, możecie
wypełnić formularz metodą tradycyjną.
Wniosek
pobierzecie Państwo ze strony naboru dla
szkół podstawowych po wybraniu zakładki Do pobrania; można ją także
otrzymać w szkole podstawowej, po czym należy: wypełnić ją czytelnie,
podpisać formularz (piórem lub długopisem) i złożyć w placówce
pierwszego wyboru.
Pracownik
szkoły wprowadzi wszystkie dane zawarte we wniosku do systemu elektronicznego.
Uwaga!
Jeżeli pracownik
w szkole zaproponuje wypełnienie podania w Internecie w Państwa
obecności, warto wspólnie wypełnić formularz ponieważ w kilka minut podanie
zostanie wypełnione i wydrukowane.
Podanie
wypełnione pismem komputerowym nie jest tożsame z podaniem wypełnionym
elektronicznie i będzie traktowane przez placówkę jak wypełnione ręcznie.
Krok 3.
– złożenie wniosku w placówce
Niezależnie od formy
zapisu (elektroniczna lub tradycyjna) zanosicie Państwo wypełniony Wniosek
do placówki pierwszego wyboru, gdzie zostanie on sprawdzony przez upoważnioną
osobę, która zatwierdzi zgłoszenie w systemie.
Placówka pierwszego
wyboru dokonuje sprawdzenia zgodności danych wprowadzonych do formularza
w Internecie z informacjami zawartymi w podaniu.
Rodzice mają czas na
złożenie Wniosku w szkole zgodnie z terminem podanym w
harmonogramie.
Uwaga!
Podanie
tylko wypełnione w systemie, a niedostarczone do placówki nie bierze
udziału w rekrutacji.
Krok 4.
– weryfikacja danych
Komisja rekrutacyjna
przeprowadza weryfikację danych zawartych w zgłoszeniach. W uzasadnionych
przypadkach przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwrócić się:
• do rodziców
o przedstawienie dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte
w oświadczeniach,
• lub,
w szczególnych przypadkach, do Prezydenta Miasta o potwierdzenie ww.
okoliczności. Prezydent Miasta potwierdza te okoliczności w terminie 14
dni.
Krok 5.
– ustalenie listy zakwalifikowanych na podstawie kryteriów
Wyniki postępowania
rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy
kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
zawierającej imiona i nazwiska kandydatów oraz informację
o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata do szkoły.
Krok
6 – potwierdzenie woli
Rodzice kandydata
zakwalifikowanego do danej szkoły są zobowiązani do potwierdzenia woli
uczęszczania do tej placówki w terminie podanym w harmonogramie.
Krok
7. – ustalenie listy przyjętych na podstawie potwierdzeń woli
Komisja rekrutacyjna
podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów
nieprzyjętych. Listy podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie
w widocznym miejscu w siedzibie szkoły. Listy zawierają imiona
i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz
najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.
KRYTERIA
PRZYJĘĆ
Przy naborze do szkoły
innej niż obwodowa uwzględnienia się następujące, punktowane kryteria (Załącznik
1 do uchwałyXXXIX/378/2017 Rady Miasta )
Zapisy
do oddziału integracyjnego lub specjalnego
Starając się
o przyjęcie dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia
specjalnego do oddziału integracyjnego lub specjalnego wypełniając wniosek
o przyjęcie w rozwijanym menu wyboru oddziału należy wybrać pozycję oddział
integracyjny lub oddział specjalny. Dzieci zgłoszone do oddziału
integracyjnego dyrektor szkoły „przypisze” do grupy dzieci biorących udział
w rekrutacji na zasadach ogólnych.
WYNIKI
REKRUTACJI
Listy przyjętych zostaną
opublikowane w dniu ustalonym według harmonogramu.
Rodzice, którzy wypełnili
wniosek przez Internet, mogą za jego pomocą sprawdzać wyniki rekrutacji.
Pozostali rodzice sprawdzają wyniki rekrutacji bezpośrednio w placówce
pierwszego wyboru.
W przypadku gdy
dziecko nie zostanie przyjęte do wybranej szkoły spoza obwodu, ma
zagwarantowane miejsce w szkole obwodowej. Istnieje także możliwość
zapisania dziecka do innej tarnobrzeskiej szkoły, w której zostały wolne
miejsca.