Oferta oddziału
Szkoła Podstawowa Nr 16 z Oddziałami Integracyjnymi im. Orląt Lwowskich - integracyjna, część ogólnodostępna
Typ oddziału:
Integracyjny część ogólnodostępna
Artystyczny:
Nie
Innowacja pedagogiczna:
Nie
Nauczane języki obce
Angielski
Opis oddziału
Wstępnie zaplanowano na rok szkolny 2025/2026 dwa oddziały integracyjne i jeden oddział ogólnodostępny.
Ostateczne decyzje będą zależały od ogólnej liczby chętnych do naszej szkoły oraz od ilości dzieci niepełnosprawnych. 1 A - klasa integracyjna - ideą tej klasy jest wspólne kształcenie dzieci zdrowych oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez PPP. Klasa liczy od 15 do 20 uczniów, z czego troje lub maksymalnie pięcioro dzieci posiada orzeczoną niepełnosprawność. Poziom nauki jest taki sam jak w klasie ogólnodostępnej, uczniowie realizują tę samą podstawę programową, korzystają z tych samych podręczników. Zatem, dzieci zdrowe mają równe szanse na osiągnięcie wysokich wyników w nauce, jak ich koledzy z klas ogólnych, a często ich stopnie są nawet wyższe. Mniejsza liczebność uczniów w klasie pozwala na bliższy kontakt z nauczycielem, co wpływa na efektywność procesu nauczania.
Ostateczne decyzje będą zależały od ogólnej liczby chętnych do naszej szkoły oraz od ilości dzieci niepełnosprawnych. 1 A - klasa integracyjna - ideą tej klasy jest wspólne kształcenie dzieci zdrowych oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez PPP. Klasa liczy od 15 do 20 uczniów, z czego troje lub maksymalnie pięcioro dzieci posiada orzeczoną niepełnosprawność. Poziom nauki jest taki sam jak w klasie ogólnodostępnej, uczniowie realizują tę samą podstawę programową, korzystają z tych samych podręczników. Zatem, dzieci zdrowe mają równe szanse na osiągnięcie wysokich wyników w nauce, jak ich koledzy z klas ogólnych, a często ich stopnie są nawet wyższe. Mniejsza liczebność uczniów w klasie pozwala na bliższy kontakt z nauczycielem, co wpływa na efektywność procesu nauczania.
W klasie integracyjnej pracuje dwóch nauczycieli - prowadzący, który realizuje program nauczania oraz wspomagający, który wspiera rozwój uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i dostosowuje metody pracy do ich indywidualnych potrzeb. Nauczyciele wspólnie czuwają, aby klasa stawała się zintegrowanym zespołem oraz, aby każde dziecko czuło się w niej dobrze i robiło postępy w miarę swoich możliwości. Nauczyciel wspomagający służy również pomocą i radą uczniom zdrowym. Dodatkowo proces kształcenia wspierają inni specjaliści: logopeda, pedagog-terapeuta, rewalidator. Uczniowie klasy integracyjnej uczestniczą w życiu szkoły na takich samych zasadach jak uczniowie z klas ogólnych; biorą udział w konkursach, jeżdżą na wycieczki, uczęszczają na zajęcia dodatkowe oraz koła zainteresowań. Dla dzieci zdrowych obecność w klasie integracyjnej to szansa na naukę tolerancji, akceptacji i empatii.
Wychowawca klasy: mgr Agnieszka Zięba
Nauczyciel wspomagający proces dydaktyczno-wychowawczy: mgr Ewelina Rusin-Kowalska
Powrót do oferty jednostki