Oferta jednostki
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 im. Bohaterów Westerplatte
ul. Fikusowa 8, 62-510 Konin
tel. 632467867
e-mail: sekretariat@sp9konin.edu.pl
WWW: http://www.sp9konin.edu.pl
imię i nazwisko dyrektora: Dorota Silska
Lista oddziałów
Nazwa oddziału | Szczegóły |
---|---|
Klasa I ogólna | |
Klasa I int. | Integracyjny część ogólnodostępna |
Dodatkowe informacje
Jednostka publiczna/niepubliczna:
Publiczna
Budynek przystosowany dla osób niepełnosprawnych:
Przystosowany
Godziny pracy:
-
Możliwość wyżywienia:
Własna kuchnia
Własny ogród:
Nie
Basen:
Nie
Prowadzi świetlicę:
Tak
Godziny pracy świetlicy:
07:00 - 16:30
Pracuje na zmiany:
Jedna zmiana
Monitoring:
Tak
Psycholog:
Tak
Baza sportowa:
Hala sportowa, sala "lustrzana" do nauki tańca, sala do gry w tenisa stołowego, zespół boisk orlik, ścianka wspinaczkowa, plac zabaw.
Opis jednostki
Szkoła oferuje:
- naukę na jedną zmianę,
- wysoko wykwalifikowaną, doświadczoną kadrę pedagogiczną, która nieustannie podnosi swoje kwalifikacje i rozwija się, by inspirować uczniów do kreatywności i rozwoju,
- możliwość korzystania przez dziecko ze świetlicy szkolnej w godz. 7.00 - 16.30, gdzie odbywają się atrakcyjne zajęcia oraz są realizowane innowacje,
- tanie i smaczne obiady w stołówce szkolnej,
- przestrzeń przyjazną uczniowi (na korytarzach kąciki do odpoczynku i stoliki, sale zaaranżowane zgodnie z potrzebami rozwojowymi ucznia, dostosowanie wysokości tablic, ławki w niestandardowych układach, co sprzyja pracy zespołowej / grupowej), gabinety specjalistyczne,
- bardzo dobrze wyposażone sale lekcyjne (w więkoszości pomieszczeń tablice interaktywne / rzutniki), bibliotekę z czytelnią, halę sportową, zespół boisk orlik, plac zabaw dla dzieci,
- dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkoły,
- bogatą ofertę zajęć specjalistycznych: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne, integracji sensorycznej, biofeedback, logopedyczne, socjoterapeutyczne, rehabilitację ruchową oraz gimnastykę korekcyjną,
- możliwość nauki w oddziałach innowacyjnych (na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym) i w oddziale dwujęzycznym,
- w roku szkolnym 2024/2025 możliwość rozpoczęcia nauki w klasach prowadzonych w oparciu o zasady planu daltońskiego (https://www.plandaltonski.pl/) oraz w innych klasach, w których są realizowane innowacje pedagogiczne i programy autorskie,
- pracę na lekcjach metodami innowacyjnymi i nowatorskimi.
Ponadto Szkoła:
- stawia przede wszystkim na dobre relacje w naszej społeczności, uczestniczymy w takich akcjach, jak: "Tydzień Relacji", "Tydzień Uczniowskiej Supermocy" oraz staramy się tworzyć życzliwy klimat,
- realizuje liczne programy i projekty edukacyjne,
- tworzy atmosferę dla rozwoju innowacyjności (nauczyciele realizują liczne innowacje pedagogiczne - około 20 innowacji rocznie podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych),
- oferuje atrakcyjne lekcje z wykorzystaniem projektorów, tablic interaktywnych, multibooków i innych środków multimedialnych,
- organizuje ciekawe imprezy - w tym środowiskowe, liczne konkursy szkolne i pozaszkolne, wycieczki, zielone i białe szkoły,
- umożliwia udział w lekcjach pływania na basenie miejskim,
- działa intensywnie w ramach wolontariatu w środowisku szkolnym, lokalnym, ale również ogólnopolskim, dzięki czemu rozwija zdolność do empatii i bezinteresownej pomocy,
- jako Budząca się Szkoła zmienia kulturę uczenia się: zamiast "nauczania" - "uczenie się", czyli zwiększenie wpływu i zaangażowania ucznia w procesy dydaktyczne i w rezultacie zwiększenie efektywności edukacji,
- otrzymała: Odznakę "Przyjaciel Dziecka" TPD w Koninie, Certyfikat "Szkoła Młodych Patriotów" - Studium Prawa Europejskiego, Certyfikat "Code Week", "Lepsza Szkoła", "Zaczytana Szkoła", "Szkoła Przyjazna Rodzinie",
- przygotowuje uczniów do konkursów sportowych, przedmiotowych i tematycznych, międzynarodowych, ogólnopolskich i powiatowych, w których uczniowie uzyskiwali tytuły: mistrza, eksperta, laureata, otrzymując wyróżnienia / zajmując wysokie miejsca,
- wiele celów realizujemy we współpracy z rodzicami i angażujemy ich do organizowanych imprez / uroczystości,
- podchodzi do oceniania w sposób, który jak najmniej etykietuje i stresuje ucznia: na etapie edukacji wczesnoszkolnej nauczyciele oceniają uczniów tylko kształtująco, natomiast w oddziałach 4 - 8 w ocenianiu bieżącym uczniowie otrzymują punkty a nie stopnie,
- realizuje projekt mediacji rówieśniczych - w jego ramach uczniowie (przeszkoleni mediatorzy) sami rozwiązują problemy / konflikty rówieśników (nauczyciele są wsparciem w tym procesie).