Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do szkół podstawowych - Gmina Stalowa Wola

Zasady naboru

                                   ZGŁOSZENIE DZIECKA DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ

                Dzieci zamieszkałe w obwodzie publicznej szkoły podstawowej są przyjmowane z urzędu.  W praktyce oznacza to, że każdy uczeń zamieszkały w obwodzie publicznej szkoły  podstawowej prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego musi być do niej przyjęty przez dyrektora bez przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego.

Rodzice, którzy zdecydują o zapisaniu dziecka do szkoły obwodowej, musza zgłosić dyrektorowi fakt uczęszczania dziecka do tej szkoły, a dyrektor nie może odmówić przyjęcia ucznia.

Zgłoszenie ma formę pisemną, a jego wzór dostępny jest w szkole oraz na stronie internetowej https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/gminastalowawola zakładka:  Pliki do pobrania

Do zgłoszenia dołącza się oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców dziecka i dziecka. Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego  oświadczenia.


REKRUTACJA

            Postępowanie rekrutacyjne jest przeprowadzane tylko wtedy, gdy po przyjęciu uczniów zamieszkałych w obwodzie szkoły podstawowej na podstawie zgłoszeń rodziców, bpozostaną wolne miejsca, na które wnioski o przyjęcie złożą rodzice dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły. Wzór wniosku o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej szkoły podstawowej dostępny jest w każdej szkole podstawowej w formie:

·         elektronicznej – zamieszczony na stronie internetowej: https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/gminastalowawola  zakładka: Pliki do pobrania
lub

·         papierowej (w wyjątkowych sytuacjach m. in w przypadku braku komputera, braku dostępu do internetu lub drukarki formularz wniosku można wówczas otrzymać w każdej szkole).


Złożenie wniosku w szkole podstawowej pierwszego wyboru

We wniosku rodzice wskazują od 1 do 3 wybranych  szkół podstawowych w kolejności od najbardziej do najmniej preferowanych. Niezależnie od liczby wybranych szkół podstawowych rodzice składają wniosek o przyjęcie dziecka wyłącznie w szkole podstawowej pierwszego wyboru.

Istnieje możliwość złożenia wniosku w formie elektronicznej pod warunkiem podpisania go w systemie podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Wówczas nie ma potrzeby składania wniosku w formie papierowej.

Istnieje również możliwość złożenia wniosku rekrutacyjnego w formie tradycyjnej. Wówczas wypełniony i podpisany przez rodzica wniosek w wersji papierowej należy dostarczyć osobiście do szkoły podstawowej pierwszego wyboru. 


Weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów

Do wniosku rodzic dołącza podpisane oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów (wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej:

https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/gminastalowawola w zakładce:  Pliki do pobrania).

Oświadczenia składane są  pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Za sprawdzenie  i potwierdzenie zgodności informacji zawartych we wniosku z informacjami
w systemie informatycznym oraz wydanie rodzicom potwierdzenia przyjęcia wniosku odpowiedzialny jest dyrektor lub wskazana przez niego osoba. 
W przypadku braku potwierdzenia spełniania kryteriów zaznaczonych we wniosku rekrutacyjnym przez złożenie  np. oświadczenia, komisja rekrutacyjna rozpatruje wniosek nie uwzględniając kryterium, które nie zostało potwierdzone.


                                 Postępowanie rekrutacyjne – praca komisji rekrutacyjnej

Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej w szkole podstawowej rozpatruje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły. Pracami komisji rekrutacyjnej kieruje przewodniczący komisji rekrutacyjnej.

Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego lub może zwrócić się do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania dziecka o potwierdzenie okoliczności.


                                 Postępowanie rekrutacyjne – praca komisji rekrutacyjnej

Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej w szkole podstawowej rozpatruje komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły. Pracami komisji rekrutacyjnej kieruje przewodniczący komisji rekrutacyjnej. 

Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego lub może zwrócić się do wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce zamieszkania dziecka o potwierdzenie okoliczności.


Potwierdzenie przez rodziców woli przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej

Rodzice kandydatów  zakwalifikowanych do przyjęcia składają elektronicznie potwierdzenie woli zapisu na stronie internetowej: https://naborsp-vulcan.net.pl/gminastalowawola lub w formie papierowej szkole.

Brak potwierdzenia woli uczęszczania dziecka do szkoły podstawowej w terminie ustalonym w harmonogramie jest równoznaczny z rezygnacją z miejsca w szkole podstawowej.

Przewodniczący komisji rekrutacyjnej podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i nieprzyjętych (tj. dzieci zakwalifikowanych do przyjęcia oraz dzieci, których rodzice potwierdzili wolę zapisu) oraz informację o liczbie wolnych miejsc.


Procedura odwoławcza

Rodzice, których dzieci nie zostały przyjęte do  wybranej szkoły podstawowej mogą:

·         złożyć wniosek do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka do  szkoły podstawowej w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych;

·         wnieść do dyrektora szkoły podstawowej odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy;

·         wnieść skargę do sądu administracyjnego na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły podstawowej.


                               POSTĘPOWANIE UZUPEŁNIAJĄCE

Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające. 

W postępowaniu uzupełniającym rodzice, których dzieci nie zostały przyjęte do wybranej szkoły podstawowej mogą złożyć wniosek o przyjęcie do szkoły podstawowej dysponującej wolnymi miejscami.