Zasady naboru
ZASADY ORAZ TERMINY PROWADZENIA
POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
NA ROK SZKOLNY 2025/2026
Spis
treści:
I.
ZASADY NABORU DO KLAS I – informacje
ogólne;
II.
NABÓR DO KLASY I PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ - zasady, kryteria, terminy;
III.
NABÓR DO KLAS I ODDZIAŁU SPORTOWEGO/ODDZIAŁU MISTRZOSTWA SPORTOWEGO W
PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ - zasady, kryteria, terminy;
IV.
INSTRUKCJA SKŁADANIA ZGŁOSZENIA, WNIOSKU DO KLASY PIERWSZEJ, W TYM DO
ODDZIAŁU SPORTOWEGO/ODDZIAŁU MISTRZOSTWA SPORTOWEGO ORAZ OŚWIADCZENIA
POTWIERDZAJĄCEGO WOLĘ PRZYJECIA;
V.
PRZYJMOWANIE DO KLASY WYŻSZEJ NIŻ KLASA I ODDZIAŁU SPORTOWEGO
/ODDZIAŁU MISTRZOSTWA SPORTOWEGO W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ - zasady, kryteria, terminy;
VI.
PRZYJMOWANIE DO
KLASY WYŻSZEJ NIŻ KLASA I ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO W PUBLICZNEJ SZKOLE
PODSTAWOWEJ - zasady, kryteria, terminy;
VII. PROCEDURA
ODWOŁAWCZA.
Podstawa prawna:
1.
Rozdział 6 ustawy z dnia
14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r., poz.737 z późn.
zm.).
2.
Uchwała Nr LXVII/759/2023 Rady Miasta
Świdnik z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą
punktów obowiązujących w postepowaniu rekrutacyjnym do pierwszych klas
szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miejską Świdnik (Dz. Urz. Woj.
Lub. z 2023 r., poz. 774, 7975 i z 2024r., poz. 6733);
3.
Uchwała Nr LXIX/772/2023 Rady Miasta Świdnik z dnia 2 marca 2023 r w sprawie
ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę
Miejską Świdnik oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych
mających siedzibę na obszarze Gminy Miejskiej Świdnik (Dz. Urz. Woj. Lub. z
2023r., poz. 1646 oraz z 2024r., poz. 1506 i 6758);
4.
Zarządzenie OW Nr 13/2025
Burmistrza Miasta Świdnik z dnia 17.01.2025r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i
postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów na rok
szkolny 2025/2026 do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w
publicznych szkołach podstawowych i do publicznych szkół podstawowych
zmienione zarządzeniem Burmistrza Miasta Świdnik OW nr 14/2025 z dnia 23.01.2025
roku w sprawie ustalenia
terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania
uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026
do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w publicznych
szkołach podstawowych i do publicznych szkół podstawowych.
Dział I ZASADY NABORU DO KLASY I PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ - informacje ogólne |
Proces rekrutacji do
klasy I szkoły podstawowej oraz do klas I oddziałów sportowych/mistrzostwa
sportowego w szkole podstawowej na rok szkolny 2025/2026, będzie wspomagany systemem elektronicznym
„Nabór Szkoły Podstawowe ” firmy VULCAN.
1.
Do klasy I publicznej szkoły podstawowej przyjmowane będą dzieci:
1)
7-letnie (urodzone w roku 2018) – objęte obowiązkiem szkolnym lub starsze, którym obowiązek szkolny
został odroczony, w tym dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie
kształcenia specjalnego;
2)
6-letnie (urodzone w roku 2019) – na wniosek rodziców
decyzją rodziców, jeżeli dzieci korzystały w roku szkolnym 2024/2025
z rocznego przygotowania przedszkolnego albo posiadają opinię publicznej lub
niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości
rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej;
3)
posiadające
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – jeżeli ubiegają
się o przyjęcie do oddziału ogólnodostępnego, przyjmowane są na ogólnych
zasadach i biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym.
2.
Kandydaci zamieszkali w
obwodzie danej szkoły:
1)
przyjmowani będą do klasy I
publicznej szkoły podstawowej z urzędu, na podstawie Zgłoszenia, które składa się elektronicznie za pośrednictwem programu „Nabór do szkół podstawowych” Vulcan, w
terminie od 04.03.2025 r. do 21.03.2025
r.;
2) zawarte w zgłoszeniu dane
rodzice/opiekunowie prawni potwierdzają oświadczeniem składanym pod rygorem odpowiedzialności karnej. W przypadku wątpliwości
szkoła może wezwać do przedstawienia dokumentów,
np. PIT-u, dowodu osobistego, orzeczenia
itp. potwierdzających zgodność danych zawartych w Zgłoszeniu ze stanem faktycznym, w tym
dotyczących adresu zamieszkania.
Miejsce zamieszkania
kandydata – co to znaczy??
Miejscem
zamieszkania dziecka pozostającego pod władzą
rodzicielską jest miejsce zamieszkania rodziców albo jednego z rodziców/opiekunów
prawnych, któremu wyłącznie przysługuje władza rodzicielska lub któremu zostało
powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej. Jeżeli władza rodzicielska
przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym osobne miejsce zamieszkania,
miejsce zamieszkania dziecka jest u jednego z rodziców, u którego dziecko
stale przebywa. Jeżeli dziecko nie przebywa stale u żadnego z rodziców,
jego miejsce zamieszkania określa sąd opiekuńczy (art. 26. ustawy z dnia 23
kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn.
zm.). Dziecko może mieć tylko jedno miejsce zamieszkania.
3. Kandydaci spoza obwodu:
1)
mogą być przyjęci do klasy I po przeprowadzeniu postępowania
rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa dysponuje wolnymi
miejscami (po
przyjęciu dzieci z obwodu);
2)
postępowanie odbywa się na wniosek rodzica/opiekuna prawnego;
3)
wniosek może być złożony do nie więcej niż trzech publicznych szkół;
4)
we wniosku należy podać adres faktycznego
zamieszkania, pod którym dziecko przebywa z zamiarem stałego pobytu;
5)
o przyjęciu do szkoły nie decyduje kolejność
złożenia wniosku;
6)
w przypadku większej liczby kandydatów w postępowaniu rekrutacyjnym brane
będą pod uwagę kryteria ustawowe
lub określone przez organ
prowadzący;
7)
rodzice składają dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów ustawowych
lub określonych przez organ prowadzący oraz w przypadku:
a) dzieci posiadających
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na
niepełnosprawność, ubiegający się o przyjęcie do oddziałów ogólnodostępnych,
rodzice/opiekunowie prawni winni do wniosku dołączyć pisemne oświadczenie
potwierdzające spełnianie danego kryterium;
b) dzieci 6-letnich (tj. urodzonych w 2019 r.) rodzice/prawni opiekunowie winni dołączyć do wniosku o przyjęcie
kandydata do klasy I szkoły podstawowej wydane przez dyrektora przedszkola,
oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub innej formy wychowania
przedszkolnego zaświadczenie o odbywaniu rocznego przygotowania przedszkolnego
lub opinię poradni
psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole
podstawowej;
c) dzieci starszych niż 7 letnie rodzice/opiekunowie prawni winni dołączyć do wniosku o przyjęcie
kandydata do klasy I decyzję dyrektora obwodowej szkoły podstawowej o odroczeniu
realizacji obowiązku szkolnego;
8)
kopie wszystkich
składanych dokumentów winny być poświadczone za
zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna kandydata, natomiast oświadczenia złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za
składanie fałszywych oświadczeń;
9)
przewodniczący komisji rekrutacyjnej może
żądać od wnioskodawcy dostarczenia dokumentów potwierdzających okoliczności
zawarte w oświadczeniach dołączonych do wniosku lub może zwrócić się do
Burmistrza Miasta Świdnik o potwierdzenie tych okoliczności (art. 150 ust
7 ustawy prawo oświatowe). Zgodnie z art. 150 ust. 8-10 ustawy prawo oświatowe burmistrz
lub upoważniony przez niego dyrektor centrum usług społecznych, kierownik innej
jednostki organizacyjnej gminy lub inna osoba upoważniona na wniosek dyrektora
CUS lub kierownika innej jednostki organizacyjnej gminy, w celu potwierdzenia
okoliczności zawartych w oświadczeniach korzysta z informacji, które zna z
urzędu, lub może wystąpić do innych instytucji publicznych o ich udzielenie.
Oświadczenie o samotnym wychowywaniu może zostać zweryfikowane w drodze wywiadu
przeprowadzonego zgodnie z ustawą z dnia 11 lutego 2016 roku o pomocy państwa w
wychowaniu dzieci (Dz.U. z 2024r., poz. 1576).
Dział II NABÓR DO KLASY I PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ – zasady, kryteria, terminy |
1.
W przypadku większej liczby kandydatów niż
liczba wolnych miejsc bierze się pod uwagę następujące kryteria:
1)
rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT),
za rok ubiegły, według miejsca zamieszkania na terenie Świdnika przez:
- obojga rodziców/opiekunów prawnych
dziecka lub rodzica/opiekuna prawnego samotnie wychowującego dziecko - 30 punktów;
- jednego z obojga rodziców/opiekunów
prawnych - 15 punktów;
2)
zamieszkiwanie kandydata na terenie Gminy Miejskiej Świdnik – 30 punktów;
3)
posiadanie przez kandydata orzeczenia o potrzebie kształcenia
specjalnego- 10 punktów;
4)
objęcie kandydata pieczą zastępczą - 9 punktów;
5)
ubieganie się kandydata o przyjęcie do szkoły/zespołu, w której
obecnie realizuje roczne przygotowanie przedszkolne – 8 punktów;
6)
uczęszczanie rodzeństwa kandydata do szkoły, oddziału przedszkolnego w
szkole podstawowej lub do zespołu w skład którego wchodzi szkoła, do której
składany jest wniosek – 6 punktów;
7)
wskazanie szkoły na I miejscu we wniosku o przyjęcie
kandydata, jako najbardziej preferowanej - 5
punktów;
8)
wielodzietność rodziny kandydata - 4 punkty;
9)
zamieszkiwanie w obwodzie szkoły krewnych dziecka (np.
babci, dziadka) wspierających rodziców w realizacji potrzeb dziecka,
szczególnie w zakresie potrzeby bezpieczeństwa i opieki po zajęciach
pozalekcyjnych- 3 punkty;
10)
dochód na osobę w rodzinie
dziecka
a)
w przypadku dochodu w wysokości mniejszej
lub równej 100% kwoty, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28
listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych - kandydat uzyska 1 punkt,
b) w przypadku dochodu w wysokości przekraczającej 100% kwoty, o
której mowa w lit. a, liczbę punktów oblicza się wg wzoru:
UWAGA!
Kryterium dochodu jest najmniej
punktowanym kryterium, jednak szczególnie istotnym w sytuacji, gdy grupa
kandydatów ubiegających się o przyjęcie do danej szkoły uzyska tyle samo
punktów za pozostałe kryteria.
Szczegółowe informacje określające dochód oraz
sposób jego wyliczania znajdują się pod linkiem: https://umswidnik.bip.lubelskie.pl/index.php?id=721&action=details&document_id=2123727
Rodzice/prawni opiekunowie,
którzy nie zechcą skorzystać z tego kryterium, nie muszą składać oświadczenia o
wysokości dochodu na osobę w rodzinie. Brak oświadczenia będzie równoznaczny
z uzyskaniem 0 pkt za to kryterium.
2. Dokumenty niezbędne do
potwierdzenia ww. kryteriów:
1)
kryterium nr 1 -
a)
w przypadku
osobistego złożenia zeznania podatkowego - kopia pierwszej strony zeznania
podatkowego wraz z datą wpływu do urzędu skarbowego lub z zaświadczeniem
urzędu skarbowego potwierdzającym fakt złożenia zeznania;
b)
w przypadku
złożenie zeznania podatkowego pocztą tradycyjną - kopia pierwszej strony
zeznania podatkowego oraz zwrotne potwierdzenie odbioru z datą wpływu do urzędu
skarbowego lub zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt złożenia
zeznania;
c)
w przypadku
elektronicznego złożenia zeznania podatkowego - kopia pierwszej strony zeznania
podatkowego oraz urzędowe poświadczenia odbioru wydane przez elektroniczną
skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO);
2)
kryterium od nr 2 do nr 10 - oświadczenie rodziców składane na
piśmie.
3. Terminy
przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do klas I publicznych szkół podstawowych:
Lp. |
Rodzaj
czynności |
Postępowanie
rekrutacyjne |
Postępowanie
uzupełniające |
1 |
Wypełnienie zgłoszeń do klas I szkoły
podstawowej w systemie elektronicznym „Nabór
Szkoły Podstawowe” firmy VULCAN – przez uczniów, którzy wybierają szkołę
obwodową |
od 04.03.2025 r. do 21.03.2025 r. |
od 12.05.2025 r. do 16.05.2025 r. |
1a |
Wypełnienie i złożenie wniosków
rekrutacyjnych do klas I szkoły podstawowej w systemie elektronicznym „Nabór
Szkoły Podstawowe” firmy VULCAN – przez kandydatów spoza obwodu szkoły |
od 04.03.2025 r. do 21.03.2025 r. |
od 12.05.2025 r. do 16.05.2025 r. |
2 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną: - wniosków o przyjęcie do klas I szkoły
podstawowej -
dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod
uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym , w tym potwierdzających okoliczności
zawarte w oświadczeniach, o których mowa art. 150 ust.2 ustawy |
od 24.03.2025 r. do 11.04.2025 r. |
od 19.05.2025 r. do 30.05.2025 r. |
3 |
Podanie do publicznej wiadomości przez
komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów
niezakwalifikowanych do klas I |
14.04.2025 r. |
02.06.2025 r. |
4 |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli
przyjęcia w postaci oświadczenia do klas I |
od 14.04.2025 r. do 25.04.2025 r. |
od 02.06.2025 r. do 06.06.2025 r. |
5 |
Podanie do publicznej wiadomości przez
komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
do klas I |
28.04.2025 r. |
09.06.2025 r. |
DZIAŁ III NABÓR DO KLAS I
ODDZIAŁU SPORTOWEGO / ODDZIAŁU MISTRZOSTWA SPORTOWEGO W PUBLICZNEJ SZKOLE
PODSTAWOWEJ - zasady, kryteria, terminy |
1. Do klasy I oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego w publicznej szkole podstawowej
przyjmuje się kandydatów, którzy:
1)
złożyli wniosek do
dyrektora szkoły w terminie wynikającym z harmonogramu rekrutacji;
2)
posiadają stan
zdrowia, umożliwiający podjęcie nauki w klasie sportowej potwierdzony
orzeczeniem lekarskim wydanym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;
3)
posiadają pisemną
zgodę rodziców na uczęszczanie kandydata do szkoły lub oddziału;
4)
uzyskali pozytywne
wyniki prób sprawności fizycznej, na warunkach ustalonych przez polski
związek sportowy właściwy dla danego sportu, w którym jest prowadzone szkolenie
sportowe w danej szkole lub danym oddziale.
2. W przypadku
większej liczby kandydatów spełniających ww.
warunki, niż liczba wolnych miejsc w oddziale:
Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki prób sprawności
fizycznej;
Na drugim etapie – kryteria ustawowe, o których mowa w art. 131
ust. 2 ustawy prawo oświatowe tj.
1) wielodzietność rodziny
kandydata;
2) niepełnosprawność
kandydata;
3) niepełnosprawność jednego
z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga
rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność
rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie
kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą
zastępczą.
Wskazane wyżej kryteria
mają, jednakową wartość – 20 pkt.
3. Dokumenty niezbędne do potwierdzenia
ww. kryteriów:
1)
kryterium nr 1 - oświadczenie rodzica/opiekuna
prawnego o wielodzietności rodziny kandydata;
2)
kryterium nr 2, 3,
4 i 5 - kopia orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności
lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia
1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z późn.zm);
3)
kryterium nr 6 - kopia
prawomocnego
wyroku sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub akt zgonu
oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego
dziecka wspólnie z jego rodzicem;
4)
kryterium nr 7 - kopia
dokumentu
potwierdzającego objęcie dziecka pieczą zastępczą, zgodnie z ustawą z dnia
9 czerwca 2011 r., o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.
U. z 2025 r. poz. 49).
4. Terminy
przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do klasy I oddziału sportowego/oddziału mistrzostwa
sportowego w szkole podstawowej:
Lp. |
Rodzaj
czynności |
Postępowanie
rekrutacyjne |
Postępowanie
uzupełniające |
1 |
Wypełnienie i złożenie wniosków o przyjęcie do oddziału
sportowego/oddziału mistrzostwa sportowego w publicznej szkole podstawowej
ogólnodostępnej |
od 04.03.2025 r. do 21.03.2025 r. |
od 12.05.2025 r. do 16.05.2025 r. |
2 |
Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej do oddziału sportowego/ oddziału
mistrzostwa sportowego, o których mowa w art. 137 ust.1 prawa oświatowego |
do 10.04.2025 r. |
do 23.05.2025 r. |
3 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną – wniosków
do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego |
od 24.03.2025 r. do 11.04.2025 r. |
od 19.05.2025 r. do 30.05.2025 r. |
4 |
Podanie do publicznej wiadomości przez
komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów
niezakwalifikowanych do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego |
14.04.2025 r. |
02.06.2025 r. |
5 |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli
przyjęcia w postaci oświadczenia do oddziału sportowego/ oddziału
mistrzostwa sportowego |
od 14.04.2025 r. do 25.04.2025 r. |
od 02.06.2025 r. do 06.06.2025 r. |
6 |
Podanie do publicznej wiadomości przez
komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego |
28.04.2025 r. |
09.06.2025 r. |
DZIAŁ IV INSTRUKCJA
SKŁADANIA ZGŁOSZENIA, WNIOSKU DO KLASY PIERWSZEJ, W TYM DO
ODDZIAŁU SPORTOWEGO/ODDZIAŁU MISTRZOSTWA SPORTOWEGO ORAZ
OŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCEGO WOLĘ PRZYJECIA |
1. Aby uczestniczyć
w rekrutacji ucznia do klasy I szkoły podstawowe, w tym oddziału
sportowego/oddziału mistrzostwa sportowego, należy w terminie rekrutacji,
tj. od 04 marca br od godz. 8:00 . do dnia
21 marca br. do godz. 13:00:
·
Wejść na stronę: https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/swidnik
·
Login i hasło tworzy się podczas pierwszego wypełniania wniosku
- W lewym
panelu wejść w zakładkę: aplikacje dla rodziców/kandydatów
·
Kliknąć w zakładkę:
elektroniczna rekrutacja do klas I szkół podstawowych
Widoczny będzie tam panel programu rekrutacyjnego. Proces wprowadzania
wniosku należy rozpocząć klikając w zakładkę „zgłoś kandydaturę”. Następnie,
postępując zgodnie ze wskazówkami podanymi w programie należy
uzupełnić wniosek o przyjęcie do klasy I szkoły podstawowej wraz
z załącznikami.
Osoby, które nie mają dostępu do internetu lub będą mieć kłopoty
w korzystaniu z systemu, otrzymają pomoc w każdej szkole podstawowej.
2. Po zarejestrowaniu w
systemie elektronicznym „Nabór Szkoły Podstawowe” VULCAN są dwie możliwości złożenia zgłoszenia/wniosku/oświadczenia woli przyjęcia do
klasy pierwszej, w tym do klasy I oddziału sportowego/oddziału mistrzostwa
sportowego:
1)
papierowo
a)
wypełnione zgłoszenie, a następnie wydrukowane i
podpisane rodzic/opiekun prawny składa w szkole obwodowej;
b)
wypełniony elektronicznie
wniosek, a następnie wydrukowany i
podpisany, wraz z dokumentami i oświadczeniami potwierdzającymi spełnianie
kryteriów rodzic/opiekun prawny składa w szkole pierwszego wyboru;
c)
wydrukowane i podpisane oświadczenie potwierdzające wolę przyjęcia
kandydata, rodzic/opiekun prawny składa w szkole podstawowej, do której dziecko
zostało zakwalifikowane w wyniku postępowania rekrutacyjnego;
2)
elektronicznie
a) wypełnione elektronicznie zgłoszenie i podpisane kwalifikowanym
podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP
rodzic/opiekun prawny przesyła do szkoły obwodowej;
b) wypełniony elektronicznie wniosek i podpisany kwalifikowanym
podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP,
zawierający elektroniczne kopie dokumentów potwierdzających spełnianie
kryteriów wskazanych we wniosku, rodzic/opiekun prawny przesyła do szkoły podstawowej
pierwszego wyboru;
c) wypełnione elektronicznie oświadczenie potwierdzające wolę przyjęcia
i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym
profilem zaufanym ePUAP rodzic/opiekun prawny przesyła do szkoły podstawowej,
do której dziecko zostało zakwalifikowane w wyniku postępowania rekrutacyjnego.
UWAGA!
Zarówno w przypadku papierowego jak i elektronicznego składania
zgłoszenia/wniosku/oświadczenia potwierdzającego wolę przyjęcia niezbędne są
podpisy obojga rodziców/opiekunów prawnych. W przypadku
rodzica/opiekuna samotnie wychowującego dziecko wymagany jest wyłącznie jego
podpis.
DZIAŁ V PRZYJMOWANIE DO KLASY WYŻSZEJ NIŻ KLASA
I ODDZIAŁU SPORTOWEGO / ODDZIAŁU MISTRZOSTWA SPORTOWEGO W PUBLICZNEJ SZKOLE
PODSTAWOWEJ |
1.
Rekrutacja do klas wyższych niż klasa I oddziału sportowego/oddziału
mistrzostwa sportowego na rok szkolny 2025/2026 będzie odbywała się w sposób
tradycyjny bez wykorzystania
systemu elektronicznego „Nabór Szkoły Podstawowe" VULCAN.
2. Do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego w publicznej szkole
podstawowej przyjmuje się kandydatów, wg. kryteriów określonych w Dz. III pkt
1,2,3 oraz zasad wymienionych w Dz. I pkt 3 ppkt 8) i 9) niniejszej Informacji.
3. Terminy
przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do oddziału
sportowego/oddziału mistrzostwa sportowego w szkole podstawowej:
Lp. |
Rodzaj
czynności |
Postępowanie
rekrutacyjne |
Postępowanie
uzupełniające |
1 |
Wypełnienie i złożenie wniosków o przyjęcie: |
||
1a |
do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego |
od 04.03.2025 r. do 21.03.2025 r. |
od 12.05.2025 r. |
2 |
Przeprowadzenie: |
||
2a |
prób sprawności fizycznej do oddziału
sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego, o których mowa w art. 137 ust.1
prawa oświatowego |
do 10.04.2025 r. |
do
23.05.2025 r. |
3 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną - wniosków: |
||
3a |
do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa
sportowego |
od 24.03.2025 r. |
od 19.05.2025 r. |
4 |
Podanie do publicznej wiadomości przez
komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów
niezakwalifikowanych: |
||
4a |
do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa
sportowego |
14.04.2025 r. |
02.06.2025 r. |
5 |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli
przyjęcia w postaci oświadczenia: |
||
5a |
do
oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego |
do 25.04.2025 r. |
do 06.06.2025 r. |
6 |
Podanie do publicznej wiadomości przez
komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych: |
||
6a |
do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa
sportowego |
28.04.2025 r. |
09.06.2025
r. |
4. Rodzic/opiekun prawny ma dwie możliwości złożenia wniosku oraz oświadczenia
potwierdzającego wolę przyjęcia na rok szkolny 2025/2026 do oddziału sportowego/oddziału mistrzostwa
sportowego w szkole podstawowej:
1)
papierowo
– wypełniony, wydrukowany
oraz podpisany wniosek wraz z dokumentami i oświadczeniami
potwierdzającymi spełnianie kryteriów rodzic/opiekun prawny składa w szkole;
- wydrukowane i podpisane
oświadczenie potwierdzające wolę przyjęcia kandydata, rodzic/opiekun prawny
składa w szkole podstawowej, do której dziecko zostało zakwalifikowane w wyniku
postępowania rekrutacyjnego;
2) za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej.
DZIAŁ VI PRZYJMOWANIE
DO KLASY WYŻSZEJ NIŻ KLASA I ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO W PUBLICZNEJ SZKOLE
PODSTAWOWEJ |
1.
Rekrutacja do oddziału dwujęzycznego na rok szkolny 2025/2026 będzie
odbywała się w sposób tradycyjny bez wykorzystania systemu elektronicznego „Nabór Szkoły Podstawowe"
VULCAN.
2. W rekrutacji mają
również zastosowanie zasady wymienione w
Dz. I pkt 3 ppkt 8) i 9) niniejszej Informacji.
3.
Składanie dokumentów odbywa się wg. zasad ustalonych w Dz. V pkt 4.
4. Do oddziału dwujęzycznego w publicznej szkole
podstawowej przyjmuje się w pierwszej kolejności
ucznia tej szkoły, który:
1)
złożył wniosek do
dyrektora szkoły w terminie wynikającym z harmonogramu rekrutacji;
2)
otrzymał promocję
do klasy VII;
3)
uzyskał pozytywny
wynik sprawdzianu predyspozycji językowych przeprowadzanego na warunkach
ustalonych przez radę pedagogiczną.
5. W przypadku większej liczby kandydatów
spełniających ww. warunki, niż liczba wolnych miejsc w oddziale, na pierwszym
etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące
kryteria:
1)
wynik sprawdzianu
predyspozycji językowych;
2)
wymienione na
świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej oceny z języka
polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego;
3)
świadectwo
promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem.
6. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na
pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego
etapu oddział nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania
rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie kryteria ustawowe, o których mowa w
art. 131 ust. 2 tj.
1) wielodzietność rodziny
kandydata;
2) niepełnosprawność
kandydata;
3) niepełnosprawność jednego
z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga
rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność
rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie
kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą
zastępczą.
Wskazane kryteria mają
jednakową wartość – 20 pkt.
7.
Dokumenty niezbędne do
potwierdzenia ww. kryteriów :
1)
kryterium
nr 1 - oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego o wielodzietności rodziny
kandydata;
2)
kryterium
2, 3, 4 i 5 - kopia orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu
niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu
osób niepełnosprawnych
(Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z póżn.zm);
3)
kryterium
nr 6 - kopia prawomocnego wyroku sądu rodzinnego orzekającego rozwód
lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie
o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu
żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;
4)
kryterium
nr 7 - kopia dokumentu potwierdzającego objęcie dziecka pieczą zastępczą,
zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r., o wspieraniu rodziny i systemie
pieczy zastępczej
(Dz. U. z 2025 r. poz. 49).
8. W przypadku wolnych miejsc do oddziałów
dwujęzycznych w publicznych szkołach podstawowych, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego mogą być przyjęci kandydaci niebędący uczniami tej szkoły, którzy
przystąpili do postępowania rekrutacyjnego.
9. Terminy
przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego,
w tym terminy składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do oddziału
dwujęzycznego w szkole podstawowej:
Lp. |
Rodzaj
czynności |
Postępowanie
rekrutacyjne |
Postępowanie
uzupełniające |
1 |
Wypełnienie i złożenie wniosków o przyjęcie: |
||
1a |
do oddziału dwujęzycznego |
od 04.03.2025 r. |
od 02.07.2025 r. |
2 |
Przeprowadzenie: |
||
2a |
sprawdzianu predyspozycji językowych, o którym
mowa w art. 139 ust.1 prawa oświatowego |
do 10.04.2025 r. |
do 10.07.2025 r. |
3 |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną - wniosków: |
||
3a |
do
oddziału dwujęzycznego |
od 24.03.2025
r. do 01.07.2025 r. |
do 11.07.2025 r. |
4 |
Podanie do publicznej wiadomości przez
komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów
niezakwalifikowanych: |
||
4a |
do oddziału dwujęzycznego |
02.07.2025 r. |
14.07.2025 r |
5 |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli
przyjęcia w postaci oświadczenia: |
||
5a |
do
oddziału dwujęzycznego |
do 07.07.2025 r. |
do 17.07.2025 r. |
6 |
Podanie do publicznej wiadomości przez
komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych: |
||
6a |
do
oddziału dwujęzycznego |
08.07.2025 r. |
18.07.2025 r. |
DZIAŁ VII PROCEDURA ODWOŁAWCZA art. 158 ust. 6-9 ustawy prawo oświatowe |
1.
W terminie 3 dni od
dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych, rodzic/opiekun kandydata może wystąpić do
komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia
kandydata do danego publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w
szkole podstawowej, innej formy wychowania przedszkolnego.
2.
Komisja
rekrutacyjna sporządza i wydaje uzasadnienia odmowy przyjęcia w terminie 3 dni
od dnia złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
3.
Rodzic/opiekun
kandydata może złożyć do dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły
lub publicznej placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej
wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia w terminie 3 dni od terminu
otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia.
4. Dyrektor
publicznego przedszkola, publicznej szkoły lub publicznej placówki rozpatruje
odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym
uzasadnieniu odmowy przyjęcia w terminie 3 dni od dnia złożenia odwołania
od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej do dyrektora. Na rozstrzygnięcie
dyrektora danej publicznej szkoły lub publicznej placówki służy skarga do sądu
administracyjnego.