Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do szkół podstawowych - Miasto Świdnik

Zasady naboru

ZASADY ORAZ TERMINY PROWADZENIA POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
NA ROK SZKOLNY 2025/2026

 

Spis treści:

I.       ZASADY NABORU DO KLAS I –  informacje ogólne;

II.     NABÓR DO KLASY I PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ - zasady, kryteria, terminy;

III.   NABÓR DO KLAS I ODDZIAŁU SPORTOWEGO/ODDZIAŁU MISTRZOSTWA SPORTOWEGO W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ - zasady, kryteria, terminy;

IV.   INSTRUKCJA SKŁADANIA ZGŁOSZENIA, WNIOSKU DO KLASY PIERWSZEJ, W TYM DO ODDZIAŁU SPORTOWEGO/ODDZIAŁU MISTRZOSTWA SPORTOWEGO ORAZ OŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCEGO WOLĘ PRZYJECIA;

V.     PRZYJMOWANIE DO KLASY WYŻSZEJ NIŻ KLASA I ODDZIAŁU SPORTOWEGO /ODDZIAŁU MISTRZOSTWA SPORTOWEGO W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ - zasady, kryteria, terminy;

VI.   PRZYJMOWANIE DO KLASY WYŻSZEJ NIŻ KLASA I ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ - zasady, kryteria, terminy;

VII. PROCEDURA ODWOŁAWCZA.

Podstawa prawna:

1.      Rozdział 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r., poz.737 z późn. zm.).

2.      Uchwała Nr LXVII/759/2023 Rady Miasta Świdnik z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą punktów obowiązujących w postepowaniu rekrutacyjnym do pierwszych klas szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miejską Świdnik (Dz. Urz. Woj. Lub. z 2023 r., poz. 774, 7975 i z 2024r., poz. 6733);

3.      Uchwała Nr LXIX/772/2023 Rady Miasta Świdnik z dnia 2 marca 2023 r w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miejską Świdnik oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych mających siedzibę na obszarze Gminy Miejskiej Świdnik (Dz. Urz. Woj. Lub. z 2023r., poz. 1646 oraz z 2024r., poz. 1506 i 6758);

4.      Zarządzenie OW Nr 13/2025 Burmistrza Miasta Świdnik z dnia 17.01.2025r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych i do publicznych szkół podstawowych zmienione zarządzeniem Burmistrza Miasta Świdnik OW nr 14/2025 z dnia 23.01.2025 roku w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych i do publicznych szkół podstawowych.

 

 

 

Dział I

ZASADY NABORU DO KLASY I PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

- informacje ogólne

 

Proces rekrutacji do klasy I szkoły podstawowej oraz do klas I oddziałów sportowych/mistrzostwa sportowego w szkole podstawowej na rok szkolny 2025/2026, będzie wspomagany systemem elektronicznym „Nabór Szkoły Podstawowe ” firmy VULCAN.

 

1.     Do klasy I publicznej szkoły podstawowej przyjmowane będą dzieci:

1)     7-letnie (urodzone w roku 2018) – objęte obowiązkiem szkolnym lub starsze, którym obowiązek szkolny został odroczony, w tym dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;

2)     6-letnie (urodzone w roku 2019) – na wniosek rodziców decyzją rodziców, jeżeli dzieci korzystały w roku szkolnym 2024/2025 z rocznego przygotowania przedszkolnego albo posiadają opinię publicznej lub niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej;

3)     posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – jeżeli ubiegają się o przyjęcie do oddziału ogólnodostępnego, przyjmowane są na ogólnych zasadach i biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym.

 

2.     Kandydaci zamieszkali w obwodzie danej szkoły:

1)     przyjmowani będą do klasy I publicznej szkoły podstawowej  z urzędu, na podstawie Zgłoszenia, które składa się elektronicznie za pośrednictwem programu  „Nabór do szkół podstawowych” Vulcan, w terminie od 04.03.2025 r. do 21.03.2025 r.;

2)     zawarte w zgłoszeniu dane rodzice/opiekunowie prawni potwierdzają oświadczeniem składanym  pod rygorem odpowiedzialności karnej. W przypadku wątpliwości szkoła może wezwać do przedstawienia dokumentów, np.  PIT-u, dowodu osobistego, orzeczenia itp.  potwierdzających zgodność danych zawartych w Zgłoszeniu ze stanem faktycznym, w tym dotyczących adresu zamieszkania.

 

Miejsce zamieszkania kandydata – co to znaczy??

Miejscem zamieszkania dziecka pozostającego pod władzą rodzicielską jest miejsce zamieszkania rodziców albo jednego z rodziców/opiekunów prawnych, któremu wyłącznie przysługuje władza rodzicielska lub któremu zostało powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym osobne miejsce zamieszkania, miejsce zamieszkania dziecka jest u jednego z rodziców, u którego dziecko stale przebywa. Jeżeli dziecko nie przebywa stale u żadnego z rodziców, jego miejsce zamieszkania określa sąd opiekuńczy (art. 26. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.). Dziecko może mieć tylko jedno miejsce zamieszkania.

 

 

3. Kandydaci spoza obwodu:

1)     mogą być przyjęci do klasy  I po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa dysponuje wolnymi miejscami (po przyjęciu dzieci z obwodu);

2)     postępowanie odbywa się na wniosek rodzica/opiekuna prawnego;

3)     wniosek może być złożony do nie więcej niż trzech publicznych szkół;

4)     we wniosku należy podać adres faktycznego zamieszkania, pod którym dziecko przebywa z zamiarem stałego pobytu;

5)     o przyjęciu do szkoły nie decyduje kolejność złożenia wniosku;

6)     w przypadku większej liczby kandydatów w postępowaniu rekrutacyjnym brane będą pod uwagę kryteria ustawowe  lub  określone przez organ prowadzący;

7)     rodzice składają dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów ustawowych lub określonych przez organ prowadzący oraz w przypadku:

a)     dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, ubiegający się o przyjęcie do oddziałów ogólnodostępnych, rodzice/opiekunowie prawni winni do wniosku dołączyć pisemne oświadczenie potwierdzające spełnianie danego kryterium;

b)     dzieci 6-letnich (tj. urodzonych w 2019 r.) rodzice/prawni opiekunowie winni dołączyć do wniosku o przyjęcie kandydata do klasy I szkoły podstawowej wydane przez dyrektora przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub innej formy wychowania przedszkolnego zaświadczenie o odbywaniu rocznego przygotowania przedszkolnego lub opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej;

c)     dzieci starszych niż 7 letnie rodzice/opiekunowie prawni winni dołączyć do wniosku o przyjęcie kandydata do klasy I decyzję dyrektora obwodowej szkoły podstawowej o odroczeniu realizacji obowiązku szkolnego;

8)     kopie wszystkich składanych dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna kandydata, natomiast oświadczenia złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń;

9)     przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać od wnioskodawcy dostarczenia dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach dołączonych do wniosku lub może zwrócić się do Burmistrza Miasta Świdnik o potwierdzenie tych okoliczności (art. 150 ust 7 ustawy prawo oświatowe). Zgodnie z art. 150 ust. 8-10 ustawy prawo oświatowe burmistrz lub upoważniony przez niego dyrektor centrum usług społecznych, kierownik innej jednostki organizacyjnej gminy lub inna osoba upoważniona na wniosek dyrektora CUS lub kierownika innej jednostki organizacyjnej gminy, w celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach korzysta z informacji, które zna z urzędu, lub może wystąpić do innych instytucji publicznych o ich udzielenie. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu może zostać zweryfikowane w drodze wywiadu przeprowadzonego zgodnie z ustawą z dnia 11 lutego 2016 roku o pomocy państwa w wychowaniu dzieci (Dz.U. z 2024r., poz. 1576).

 

Dział II

NABÓR DO KLASY I PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ – zasady, kryteria, terminy

 

1.     W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc bierze się pod uwagę następujące kryteria:

1)     rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT), za rok ubiegły, według miejsca zamieszkania na terenie Świdnika przez:

- obojga rodziców/opiekunów prawnych dziecka lub rodzica/opiekuna prawnego samotnie wychowującego dziecko - 30 punktów;

- jednego z obojga rodziców/opiekunów prawnych - 15 punktów;

2)     zamieszkiwanie kandydata na terenie Gminy Miejskiej Świdnik – 30 punktów;

3)     posiadanie przez kandydata orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego- 10 punktów;

4)     objęcie kandydata pieczą zastępczą - 9 punktów;

5)     ubieganie się kandydata o przyjęcie do szkoły/zespołu, w której obecnie realizuje roczne przygotowanie przedszkolne – 8 punktów;

6)     uczęszczanie rodzeństwa kandydata do szkoły, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub do zespołu w skład którego wchodzi szkoła, do której składany jest wniosek – 6 punktów;

7)     wskazanie szkoły na I miejscu we wniosku o przyjęcie kandydata, jako najbardziej preferowanej - 5 punktów;

8)     wielodzietność rodziny kandydata - 4 punkty;

9)     zamieszkiwanie w obwodzie szkoły krewnych dziecka (np. babci, dziadka) wspierających rodziców w realizacji potrzeb dziecka, szczególnie w zakresie potrzeby bezpieczeństwa i opieki po zajęciach pozalekcyjnych- 3 punkty;

10)   dochód na osobę w rodzinie dziecka

a)     w przypadku dochodu w wysokości mniejszej lub równej 100% kwoty, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych - kandydat uzyska 1 punkt,

b)     w przypadku dochodu w wysokości przekraczającej 100% kwoty, o której mowa w lit. a, liczbę punktów oblicza się wg wzoru:

 

UWAGA!

Kryterium dochodu jest najmniej punktowanym kryterium, jednak szczególnie istotnym w sytuacji, gdy grupa kandydatów ubiegających się o przyjęcie  do danej szkoły uzyska tyle samo punktów za pozostałe kryteria.

Szczegółowe informacje określające dochód oraz sposób jego wyliczania znajdują się pod linkiem: https://umswidnik.bip.lubelskie.pl/index.php?id=721&action=details&document_id=2123727

Rodzice/prawni opiekunowie, którzy nie zechcą skorzystać z tego kryterium, nie muszą składać oświadczenia o wysokości dochodu na osobę w rodzinie. Brak oświadczenia będzie równoznaczny z uzyskaniem 0 pkt za to kryterium.

2. Dokumenty niezbędne do potwierdzenia ww. kryteriów:

1)     kryterium nr 1 -

a)     w przypadku osobistego złożenia zeznania podatkowego - kopia pierwszej strony zeznania podatkowego wraz z datą wpływu do urzędu skarbowego lub z zaświadczeniem urzędu skarbowego potwierdzającym fakt złożenia zeznania;

b)     w przypadku złożenie zeznania podatkowego pocztą tradycyjną - kopia pierwszej strony zeznania podatkowego oraz zwrotne potwierdzenie odbioru z datą wpływu do urzędu skarbowego lub zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt złożenia zeznania;

c)     w przypadku elektronicznego złożenia zeznania podatkowego - kopia pierwszej strony zeznania podatkowego oraz urzędowe poświadczenia odbioru wydane przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO);

2)     kryterium od nr 2 do nr 10 - oświadczenie rodziców składane na piśmie.

 

3. Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do klas I publicznych szkół podstawowych:

Lp.

Rodzaj czynności

Postępowanie rekrutacyjne

Postępowanie uzupełniające

1

Wypełnienie zgłoszeń do klas I szkoły podstawowej w systemie elektronicznym Nabór Szkoły Podstawowe” firmy VULCAN – przez uczniów, którzy wybierają szkołę obwodową

od 04.03.2025 r.

do 21.03.2025 r.

od 12.05.2025 r.

do 16.05.2025 r.

1a

Wypełnienie i złożenie wniosków rekrutacyjnych do klas I szkoły podstawowej w systemie elektronicznym Nabór Szkoły Podstawowe” firmy VULCAN – przez kandydatów spoza obwodu szkoły

od 04.03.2025 r.

do 21.03.2025 r.

od 12.05.2025 r.

do 16.05.2025 r.

2

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną:

- wniosków o przyjęcie do klas I szkoły podstawowej - dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym , w tym potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, o których mowa art. 150 ust.2 ustawy

od 24.03.2025 r.

do 11.04.2025 r.

od 19.05.2025 r.

do 30.05.2025 r.

                                                   3

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do klas I

14.04.2025 r.

02.06.2025 r.

4

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci oświadczenia do klas I

od 14.04.2025 r.

do 25.04.2025 r.

od 02.06.2025 r.

do 06.06.2025 r.

5

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do klas I

28.04.2025 r.

09.06.2025 r.

 

DZIAŁ III

NABÓR DO KLAS I ODDZIAŁU SPORTOWEGO / ODDZIAŁU MISTRZOSTWA SPORTOWEGO W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ - zasady, kryteria, terminy

 

1. Do klasy I oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego w publicznej szkole podstawowej przyjmuje się kandydatów, którzy:

1)     złożyli wniosek do dyrektora szkoły w terminie wynikającym z harmonogramu rekrutacji;

2)     posiadają stan zdrowia, umożliwiający podjęcie nauki w klasie sportowej potwierdzony orzeczeniem lekarskim wydanym przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;

3)     posiadają pisemną zgodę rodziców na uczęszczanie kandydata do szkoły lub oddziału;

4)     uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, na warunkach ustalonych przez polski związek sportowy właściwy dla danego sportu, w którym jest prowadzone szkolenie sportowe w danej szkole lub danym oddziale.

 

2. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających ww. warunki, niż liczba wolnych miejsc w oddziale:

Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki prób sprawności fizycznej;

Na drugim etapie – kryteria ustawowe, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy prawo oświatowe tj.

1)     wielodzietność rodziny kandydata;

2)     niepełnosprawność kandydata;

3)     niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;

4)     niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;

5)     niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;

6)     samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;

7)     objęcie kandydata pieczą zastępczą.

Wskazane wyżej kryteria mają, jednakową wartość – 20 pkt.

3. Dokumenty niezbędne do potwierdzenia ww. kryteriów:

1)     kryterium nr 1 - oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego o wielodzietności rodziny kandydata;

2)     kryterium nr 2, 3, 4 i 5 - kopia orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z późn.zm);

3)     kryterium nr 6 - kopia prawomocnego wyroku sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;

4)     kryterium nr 7 - kopia dokumentu potwierdzającego objęcie dziecka pieczą zastępczą, zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r., o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2025 r. poz. 49).

 

4. Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do klasy I oddziału sportowego/oddziału mistrzostwa sportowego w szkole podstawowej:

Lp.

 

Rodzaj czynności

Postępowanie rekrutacyjne

Postępowanie uzupełniające

1

Wypełnienie i złożenie wniosków o przyjęcie do oddziału sportowego/oddziału mistrzostwa sportowego w publicznej szkole podstawowej ogólnodostępnej

od 04.03.2025 r.

do 21.03.2025 r.

od 12.05.2025 r.

do 16.05.2025 r.

2

Przeprowadzenie prób sprawności fizycznej do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego, o których mowa w art. 137 ust.1 prawa oświatowego

do 10.04.2025 r.

do 23.05.2025 r.

3

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną – wniosków do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego

od 24.03.2025 r.

do 11.04.2025 r.

od 19.05.2025 r.

do 30.05.2025 r.

4

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego

14.04.2025 r.

02.06.2025 r.

5

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci oświadczenia do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego

od 14.04.2025 r.

do 25.04.2025 r.

od 02.06.2025 r.

do 06.06.2025 r.

6

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego

28.04.2025 r.

09.06.2025 r.

 

DZIAŁ IV

INSTRUKCJA SKŁADANIA ZGŁOSZENIA, WNIOSKU DO KLASY PIERWSZEJ,

W TYM DO ODDZIAŁU SPORTOWEGO/ODDZIAŁU MISTRZOSTWA SPORTOWEGO

ORAZ OŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCEGO WOLĘ PRZYJECIA

 

1. Aby uczestniczyć w rekrutacji ucznia do klasy I szkoły podstawowe, w tym oddziału sportowego/oddziału mistrzostwa sportowego, należy w terminie rekrutacji, tj. od 04 marca br od godz. 8:00 . do dnia 21 marca br. do godz. 13:00:

·        Wejść na stronę:  https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/swidnik  

·        Login i hasło tworzy się podczas pierwszego wypełniania wniosku

  • W lewym panelu wejść w zakładkę: aplikacje dla rodziców/kandydatów

·        Kliknąć w zakładkę: elektroniczna rekrutacja do klas I szkół podstawowych

Widoczny będzie tam panel programu rekrutacyjnego. Proces wprowadzania wniosku należy rozpocząć klikając w zakładkę „zgłoś kandydaturę”. Następnie, postępując zgodnie ze wskazówkami podanymi w programie należy uzupełnić wniosek o przyjęcie do klasy I szkoły podstawowej wraz z załącznikami.

Osoby, które nie mają dostępu do internetu lub będą mieć kłopoty w korzystaniu z systemu, otrzymają pomoc w każdej szkole podstawowej.

2. Po zarejestrowaniu w systemie elektronicznym „Nabór Szkoły Podstawowe” VULCAN są dwie możliwości złożenia zgłoszenia/wniosku/oświadczenia woli przyjęcia do klasy pierwszej, w tym do klasy I oddziału sportowego/oddziału mistrzostwa sportowego:

1)     papierowo

a)     wypełnione zgłoszenie, a następnie wydrukowane i podpisane rodzic/opiekun prawny składa w szkole obwodowej;

b)     wypełniony elektronicznie wniosek, a następnie wydrukowany i podpisany, wraz z dokumentami i oświadczeniami potwierdzającymi spełnianie kryteriów rodzic/opiekun prawny składa w szkole pierwszego wyboru;

c)     wydrukowane i podpisane oświadczenie potwierdzające wolę przyjęcia kandydata, rodzic/opiekun prawny składa w szkole podstawowej, do której dziecko zostało zakwalifikowane w wyniku postępowania rekrutacyjnego;

2)     elektronicznie

a)     wypełnione elektronicznie zgłoszenie i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP rodzic/opiekun prawny przesyła do szkoły obwodowej;

b)     wypełniony elektronicznie wniosek i podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, zawierający elektroniczne kopie dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów wskazanych we wniosku, rodzic/opiekun prawny przesyła do szkoły podstawowej pierwszego wyboru;

c)     wypełnione elektronicznie oświadczenie potwierdzające wolę przyjęcia i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP rodzic/opiekun prawny przesyła do szkoły podstawowej, do której dziecko zostało zakwalifikowane w wyniku postępowania rekrutacyjnego.

 

UWAGA!

Zarówno w przypadku papierowego jak i elektronicznego składania zgłoszenia/wniosku/oświadczenia potwierdzającego wolę przyjęcia niezbędne są podpisy obojga rodziców/opiekunów prawnych. W przypadku rodzica/opiekuna samotnie wychowującego dziecko wymagany jest wyłącznie jego podpis.

 

DZIAŁ V

PRZYJMOWANIE DO KLASY WYŻSZEJ NIŻ KLASA I ODDZIAŁU SPORTOWEGO / ODDZIAŁU MISTRZOSTWA SPORTOWEGO W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

1.     Rekrutacja do klas wyższych niż klasa I oddziału sportowego/oddziału mistrzostwa sportowego na rok szkolny 2025/2026 będzie odbywała się w sposób tradycyjny bez wykorzystania systemu elektronicznego „Nabór Szkoły Podstawowe" VULCAN.

2.     Do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego w publicznej szkole podstawowej przyjmuje się kandydatów, wg. kryteriów określonych w Dz. III pkt 1,2,3 oraz zasad wymienionych w Dz. I pkt 3 ppkt 8) i 9) niniejszej Informacji.

3.     Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do oddziału sportowego/oddziału mistrzostwa sportowego w szkole podstawowej:

 

Lp.

Rodzaj czynności

Postępowanie rekrutacyjne

Postępowanie uzupełniające

1

Wypełnienie i złożenie wniosków o przyjęcie:

1a

do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego

od 04.03.2025 r. do 21.03.2025 r.

od 12.05.2025 r.
do 16.05.2025 r.

2

Przeprowadzenie:

2a

prób sprawności fizycznej do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego, o których mowa w art. 137 ust.1 prawa oświatowego

do 10.04.2025 r.

do 23.05.2025 r.

3

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną - wniosków:

3a

do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego

od 24.03.2025 r.
do 11.04.2025 r.

od 19.05.2025 r.
do 30.05.2025 r.

                                                   4

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych:

4a

do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego

14.04.2025 r.

02.06.2025 r.

5

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci oświadczenia:

5a

 do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego

do 25.04.2025 r.

do 06.06.2025 r.

6

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych:

6a

do oddziału sportowego/ oddziału mistrzostwa sportowego

28.04.2025 r.

09.06.2025 r.

 

4.     Rodzic/opiekun prawny ma dwie możliwości złożenia wniosku oraz oświadczenia potwierdzającego wolę przyjęcia na rok szkolny 2025/2026 do oddziału sportowego/oddziału mistrzostwa sportowego w szkole podstawowej:

1)     papierowo

– wypełniony, wydrukowany oraz podpisany wniosek wraz z dokumentami i oświadczeniami potwierdzającymi spełnianie kryteriów rodzic/opiekun prawny składa w szkole;

- wydrukowane i podpisane oświadczenie potwierdzające wolę przyjęcia kandydata, rodzic/opiekun prawny składa w szkole podstawowej, do której dziecko zostało zakwalifikowane w wyniku postępowania rekrutacyjnego;

2)     za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej.

 

DZIAŁ VI

PRZYJMOWANIE DO KLASY WYŻSZEJ NIŻ KLASA I ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

1.   Rekrutacja do oddziału dwujęzycznego na rok szkolny 2025/2026 będzie odbywała się w sposób tradycyjny bez wykorzystania systemu elektronicznego „Nabór Szkoły Podstawowe" VULCAN.

2.   W rekrutacji mają również zastosowanie zasady wymienione w Dz. I pkt 3 ppkt 8) i 9) niniejszej Informacji.

3.   Składanie dokumentów odbywa się wg. zasad ustalonych w Dz. V pkt 4.

4.   Do oddziału dwujęzycznego w publicznej szkole podstawowej przyjmuje się w pierwszej kolejności ucznia tej szkoły, który:

1)     złożył wniosek do dyrektora szkoły w terminie wynikającym z harmonogramu rekrutacji;

2)     otrzymał promocję do klasy VII;

3)     uzyskał pozytywny wynik sprawdzianu predyspozycji językowych przeprowadzanego na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną.

5.     W przypadku większej liczby kandydatów spełniających ww. warunki, niż liczba wolnych miejsc w oddziale, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:

1)     wynik sprawdzianu predyspozycji językowych;

2)     wymienione na świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego;

3)     świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem.

6.     W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu oddział nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie kryteria ustawowe, o których mowa w art. 131 ust. 2 tj.

1)     wielodzietność rodziny kandydata;

2)     niepełnosprawność kandydata;

3)     niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;

4)     niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;

5)     niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;

6)     samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;

7)     objęcie kandydata pieczą zastępczą.

Wskazane kryteria mają jednakową wartość – 20 pkt.

7.     Dokumenty niezbędne do potwierdzenia ww. kryteriów :

1)     kryterium nr 1 - oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego o wielodzietności rodziny kandydata;

2)     kryterium 2, 3, 4 i 5 - kopia orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z póżn.zm);

3)     kryterium nr 6 - kopia prawomocnego wyroku sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;

4)     kryterium nr 7 - kopia dokumentu potwierdzającego objęcie dziecka pieczą zastępczą, zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r., o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2025 r. poz. 49).

8.     W przypadku wolnych miejsc do oddziałów dwujęzycznych w publicznych szkołach podstawowych, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego mogą być przyjęci kandydaci niebędący uczniami tej szkoły, którzy przystąpili do postępowania rekrutacyjnego.

9.     Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do oddziału dwujęzycznego w szkole podstawowej:

Lp.

Rodzaj czynności

Postępowanie rekrutacyjne

Postępowanie uzupełniające

1

Wypełnienie i złożenie wniosków o przyjęcie:

1a

do oddziału dwujęzycznego

od 04.03.2025 r.
do 21.03.2025 r.

od 02.07.2025 r.
do 04.07.2025 r.

2

Przeprowadzenie:

2a

sprawdzianu predyspozycji językowych, o którym mowa w art. 139 ust.1 prawa oświatowego

do 10.04.2025 r.

do 10.07.2025 r.

3

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną - wniosków:

3a

 do oddziału dwujęzycznego

od 24.03.2025  r.

do 01.07.2025 r.

do 11.07.2025 r.

4

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych:

4a

do oddziału dwujęzycznego

02.07.2025 r.

14.07.2025 r

5

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci oświadczenia:

5a

 do oddziału dwujęzycznego

do 07.07.2025 r.

do 17.07.2025 r.

6

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych:

6a

 do oddziału dwujęzycznego

08.07.2025 r.

18.07.2025 r.

 

DZIAŁ VII

PROCEDURA ODWOŁAWCZA

art. 158 ust. 6-9 ustawy prawo oświatowe

 

1.     W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości  listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic/opiekun kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danego publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, innej formy wychowania przedszkolnego.

2.     Komisja rekrutacyjna sporządza i wydaje uzasadnienia odmowy przyjęcia w terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.

3.     Rodzic/opiekun kandydata może złożyć do dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły lub publicznej placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia w terminie 3 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia.

4.     Dyrektor publicznego przedszkola, publicznej szkoły lub publicznej placówki rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia w terminie 3 dni od dnia złożenia odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej do dyrektora. Na rozstrzygnięcie dyrektora danej publicznej szkoły lub publicznej placówki służy skarga do sądu administracyjnego.