Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do szkół podstawowych - Miasto Chełm

Zasady naboru

Rekrutacja do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych

na rok szkolny 2024/2025

W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2024/2025 do publicznych szkół  podstawowych prowadzonych przez Miasto Chełm, kandydaci do klas pierwszych mogą realizować naukę w oddziałach:

a)    a) ogólnodostępnych,

b)    b) sportowych,

c)    c) integracyjnych.

Terminy postępowania zgłoszeniowego i rekrutacyjnego do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych na rok szkolny 2024/2025

Zgłoszenia do szkół podstawowych dzieci zamieszkałych w obwodzie danej szkoły:

 

Termin: od 12 lutego 2024 r. do 18 marca 2024 r.
Zasady:

Do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej z określonym obwodem dzieci zamieszkałe w tym obwodzie przyjmuje się z urzędu, na podstawie zgłoszenia. Podpisany przez rodziców wniosek zgłoszeniowy należy złożyć w sekretariacie szkoły podstawowej.

Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, które ubiegają się o przyjęcie do szkoły ogólnodostępnej stosują się do zasad określonych powyżej.

 

Termin:
od 26 lutego 2024 r.  do 18 marca 2024 r.
Rekrutacja na wolne miejsca kandydatów spoza obwodu danej szkoły:

W szkole podstawowej publicznej, z określonym obwodem, kandydaci do klasy pierwszej zamieszkali poza obwodem publicznej szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana publiczna szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi miejscami. W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący.

Maksymalnie kandydat może wskazać 3 szkoły, z których pierwsza określana jest szkołą pierwszego wyboru.

Rodzice kandydata składają podpisany wniosek rekrutacyjny o przyjęcie dziecka do szkoły w szkole pierwszego wyboru.

Wniosek rekrutacyjny można wypełnić:

  • korzystając ze strony internetowej: https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/chelm                                                                     (od 12 lutego 2024 r.)
  • w formie papierowej w sekretariacie szkoły podstawowej.

Postępowanie rekrutacyjne do klasy pierwszej danej szkoły podstawowej, przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.

Szczegółowe terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego reguluje:

Zarządzenie nr 2474/2024 Prezydenta Miasta Chełm z dnia 12 stycznia 2024 r.
w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego
i postępowania uzupełniającego, w tym terminów składania dokumentów, na rok szkolny 2024/2025 do publicznych przedszkoli oraz klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, a także oddziałów sportowych i oddziałów dwujęzycznych
w publicznych szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Chełm
.

Kryteria wraz z liczbą punktów w postępowaniu rekrutacyjnym dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły do publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Chełm reguluje:

Uchwała nr XXV/283/17 Rady Miasta Chełm z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji wraz z liczbą punktów oraz rodzajów dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Chełm.